До проекту

Порядку демонтажу зовнішньої реклами на території Надвірнянської міської територіальної громади

Цей аналіз регуляторного впливу (далі-Аналіз) розроблений на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 року №1160-IV та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 (зі змінами та доповненнями) і визначає правові та організаційні засади реалізації проєкту рішення Надвірнянської міської ради «Про проект Порядку демонтажу зовнішньої реклами на території Надвірнянської міської територіальної громади», як регуляторного акту.

I. Визначення проблеми

Зважаючи на відсутність єдиного, зрозумілого для всіх, прозорого механізму, що регулює відносини, які виникають у зв’язку з розміщенням зовнішньої реклами, а саме демонтажу на території Надвірнянської міської територіальної громади, неврегульованість на місцевому рівні може призвести до виникнення ситуацій неоднозначного застосування норм чинного законодавства. Суб’єктами, на яких проблема справляє негативний вплив, є розповсюджувачі реклами та  виконавчі органи міської ради, які застосовують норми чинного законодавства з питань зовнішньої реклами.

Пpи цьoмy нe вpeгyльoвaнo питaння дeмoнтaжy caмoвiльнo вcтaнoвлeниx peклaмниx кoнcтpyкцiй, пpoцeдypa збepiгaння тa пoвepнeння влacникy дeмoнтoвaниx peклaмниx кoнcтpyкцiй. На вулицях, у парках, скверах, на майданчиках, алеях,  електричних опорах, на фасадах будинків та інших об’єктах благоустрою загального користування часто і, як правило, з комерційною метою, самовільно розміщуються різного роду рекламні засоби без дотримань вимог техніки безпеки, що загрожує життю та здоров’ю громадян, створюють небезпеку учасникам дорожнього руху, погіршуються естетичні якості громадського середовища та інше.

Taким чинoм, зазнaчeнi пpoблeми пoтpeбyють ycyнeння шляxoм пpийняття рішення Надвірнянською мicькoю paдою «Про проект Порядку демонтажу зовнішньої реклами на території Надвірнянської міської територіальної громади», якe є врегульовуючим дoкyмeнтoм тa cтвopить пpaвoвe пoлe для пoдaльшoгo poзвиткy peклaмнoï cфepи у Надвірняській міській територіальній       громаді.

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)ТакНі
Громадяни+
Держава, у т.ч.:  
орган місцевого самоврядування+
Суб’єкти господарювання,+
у тому числі суб’єкти малого підприємництва+

Прийняття рішення з урахуванням актів чинного законодавства в галузі зовнішньої реклами створить ще більш прозору систему у наданні (або у відмові) дозволів на розміщення зовнішньої реклами, вдосконалить умови щодо усунення надмірного та неефективного регулювання господарської діяльності і діяльності у сфері зовнішньої реклами малого та середнього бізнесу.

II. Цілі державного регулювання

Метою цього регулювання є вдосконалення регулювання діяльності з демонтажу зовнішньої реклами.

Даний проект Порядку розроблено з метою удосконалення функцій контролю щодо дотримання на території Надвірняської міської територіальної громади законодавства про рекламу та благоустрій населених пунктів, поповнення міського бюджету, забезпечення захисту прав громадян та суб’єктів підприємницької діяльності, рівних, чітко визначених умов для всіх суб’єктів господарювання в сфері розміщення зовнішньої реклами та забезпечення належного утримання та експлуатації об’єктів вуличної мережі, інженерних комунікацій, належного рівня благоустрою, озеленення, естетичного вигляду та якісного формування забудови Надвірнянської міської територіальної громади, а також створення дієвої системи контролю за дотриманням порядку розміщення зовнішньої реклами.

Регуляторний акт приймається відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», на виконання ст.ст.7,13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів:
    Види альтернативиОпис альтернативи
    Альтернатива 1 – залишити дану ситуацію без змінНе дозволить досягнути цілей державного регулювання, оскільки, ця альтернатива є неприйнятною, у цьому випадку буде відсутній єдиний системний підхід врегулювання діяльності, яка призводить до самовільного розміщення рекламних засобів та конструкцій на території Надвірнянської міської територіальної громади.
    Альтернатива 2- прийняття запропонованого регуляторного актаЦя альтернатива є найбільш прийнятною, оскільки, запропоноване рішення упорядкує існуючу ситуацію щодо впровадження порядку демонтажу самовільно розміщених рекламних засобів на території Надвірнянської міської територіальної громади.
  2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей.
    Нижче наведено опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання.

    Оцінка впливу на сферу інтересів держави:

    Вид альтернативиВигодиВитрати
    Альтернатива 1Економія часу на розробку та прийняття регуляторного акту.

    Зменшення реальних надходжень до бюджету.

    Недотримання вимог ЗУ «Про рекламу», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», Типових правил розміщення реклами.

    Альтернатива 2

    Надходження коштів до бюджету Надвірнянської міської територіальної громади.

    Дотримання положень чинних нормативних та законодавчих актів. Створення дієвої системи контролю за розміщенням зовнішньої реклами, а в разі порушення правил її розміщення, демонтажу.

    Чітке визначення повноважень виконавчих органів щодо діяльності, пов’язаної з демонтажем самовільно розміщеної реклами.

    Правильне використання об’єктів

    комунальної власності для розміщення зовнішньої реклами.

    Витрати часу на розробку, проходження регуляторної процедури проєкту та прийняття регуляторного акту. Витрати на публікацію в ЗМІ.

    Оцінка впливу на сферу інтересів громадян:

    Вид альтернативиВигодиВитрати
    Альтернатива 1Відсутні

    Ущемлення громадських та

    приватних інтересів

    Альтернатива 3

    Врахування інтересів територіальної громади, створення дієвої системи контролю за дотриманням порядку розміщення зовнішньої реклами. Покращення візуального вигляду вулиць.

    Забезпечення безпеки громадян в місцях розміщення рекламних засобів.

    Відсутні

    Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання:

    Вид альтернативиВигодиВитрати
    Альтернатива 1Зменшення реальної плати за розміщення зовнішньої реклами у зв’язку з інфляцієюВтрата прозорості дій органів влади та їх неоднозначність у зв’язку з невідповідністю нормативно-правових документів
    Альтернатива 2Можливість розміщувати зовнішню рекламу на власних рекламних конструкціях на території громади без відповідних дозвільних документів.Сплата коштів суб’єктами господарювання за місце розташування рекламних засобів. Витрати, які будуть пов’язані із оплатою коштів суб’єктами.

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

У ході визначення альтернативних способів досягнення встановлених цілей розглянуто наступні:

  1. Залишити ситуацію без змін.
  2. Прийняття запропонованого регуляторного акта.

На підставі проведеного аналізу вищезазначених альтернативних способів за допомогою нижченаведених таблиць здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 – цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативнос ті (за чотирибальною системою

оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Альтернатива 11

Цілі прийняття регуляторного акта не можуть

бути досягнуті, проблема існуватиме.

Альтернатива 24Цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде), прийняття регуляторного акту надасть можливість користуватися врегульованим, єдиним, зрозумілим для всіх та прозорим механізмом демонтажу реклами, яка встановлена самовільно.

Запропонований механізм дії даного Порядку відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, адекватності, ефективності, прозорості, передбачуваності.

Впровадження та виконання вимог регуляторного акта не залежать від ресурсів, якими розпоряджаються органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

V.Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

На підставі проведеного вище аналізу регуляторного впливу найбільш  оптимальним способом досягнення встановлених цілей є Альтернатива 2, тобто для розв’язання проблеми пропонується прийняти запропонований регуляторний акт.

Розв’язання проблеми, визначеної у розділі І даного аналізу регуляторного впливу, досягається шляхом прийняття запропонованого проєкту рішення Надвірнянської міської ради «Про проект Порядку демонтажу зовнішньої реклами на території Надвірнянської міської територіальної громади», який відповідає чинному законодавству та поширює свою дію на всю Надвірнянську міську територіальну громаду.

Впровадження цього регуляторного акта передбачає здійснення органом місцевого самоврядування певних організаційних заходів на виконання та у відповідності до вимог законодавства України про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, а саме:

  • складання цього регуляторного акта, відповідного проєкту рішення (внесеного до плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів) та аналізу регуляторного впливу до нього;
  • оприлюднення проекту регуляторного акту разом з аналізом регуляторного впливу з метою обговорення та одержання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб;
  • отримання від відповідальної постійної комісії експертного висновку про відповідність проєкту регуляторного акта засадам державної регуляторної політики;
  • у разі прийняття регуляторного акту оприлюднення рішення у спосіб, найбільш доступний для жителів громади.

Ступінь ефективності обраного механізму та заходів досягнення цілей державного регулювання оцінено як високий, оскільки з прийняттям та впровадженням вказаного нормативного акту буде суттєво налагоджено механізм демонтажу самовільно розміщеної реклами в межах території Надвірнянської міської територіальної громади, оскільки:

  • врегульовується порядок оформлення відповідних документів для демонтажу рекламних конструкцій, які встановлені без відповідних на те документів;
  • організовується облік і тимчасове зберігання демонтованих спеціальних конструкцій;
  • конкретизуються види рекламних конструкцій, що підлягають демонтажу.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги

Запропонований проект регуляторного акту запроваджується на довгостроковий термін дії або до прийняття нових нормативних актів.

У разі потреби, до нього вноситимуться зміни за підсумками аналізу відстеження результатів його дії.

VIІ. Обгрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Заходи з відстеження результативності регуляторного акта будуть здійснюватися управлінням архітектури та містобудування Надвірнянської міської ради.

Базове відстеження буде здійснюватися до набрання чинності цього регуляторного акта.

Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік після проведення базового відстеження.

Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватись раз на кожні три роки, починаючи від дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності.

Метод проведення відстеження результативності – статистичний. Відстеження результативності здійснюватиметься на підставі статистичних даних.

Секретар міської ради

Т. М. ПЕКАРСЬКИЙ

Секретар міської ради
Т. М. Пекарський

HomeCategoriesWishlistAccount
Search