До проекту

Порядку передачі в оренду майна комунальної власності Надвірнянської міської територіальної громади» (нова редакція)

I. Визначення проблеми

Згідно із Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об’єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об’єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати, купувати тощо. У сучасних умовах передача комунального майна в оренду є одним із заходів, спрямованих на забезпечення підвищення ефективності його використання. Причому за допомогою оренди задовольняються інтереси як орендодавця, шляхом отримання орендної плати за передане в оренду майно, так і орендаря, шляхом використання орендованого майна для досягнення власної мети.

На сьогоднішній день виникло проблемне питання щодо невідповідності чинним нормативно-правовим актам діючого «Порядку передачі в оренду майна комунальної власності територіальної громади міста Надвірна», який затверджений рішенням Надвірнянської міської ради №1547-36/2019 від 03.10.2019 р. «Про затвердження Порядку передачі в оренду майна комунальної власності територіальної громади міста Надвірна»

Протягом дії вищезазначеного регуляторного акту законодавство України щодо передачі в оренду комунального майна зазнало значних змін, зокрема прийнято постанову Кабінету Міністрів України №483 від 03.06.2020 р. «Деякі питання оренди державного та комунального майна», яка затверджує Порядок передачі в оренду державного та комунального майна. У зв’язку з цим, а також утворенням територіальної громади, шляхом приєднання навколишніх сіл, постала потреба створення принципово нової редакції Порядку, який врегулює процедуру передачі в оренду нерухомого майна, що є комунальною власністю Надвірнянської міської територіальної громади.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)ТакНі
Надвірнянська міська рада+ 
Балансоутримувачі майна+ 
Уповноважені органи управління+ 
Громадяни+ 
Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва+ 

II. Цілі державного регулювання

Цілями, на досягнення яких спрямований проект регуляторного акта, є:

  • підвищення ефективності використання комунального майна шляхом передачі його в оренду фізичним та юридичним особам, шляхом проведення аукціону;
  • врегулювання організаційних та майнових відносин між орендодавцем, балансоутримувачем та орендарем, які пов’язані з передачею в оренду комунального майна;
  • запровадження єдиного порядку укладення договору оренди комунального майна;
  • врегулювання порядку проведення конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності для проведення незалежної оцінки об’єктів комунальної власності та аукціону на право оренди комунального майна;
  • затвердження в новій редакції типового договору оренди майна комунальної власності Надвірнянської міської територіальної громади;
  • запровадження проведення аукціону в системі Прозоро.Продажі.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів.
    Вид альтернативиОпис альтернативи
    Альтернатива 1 – Залишити без змін діючу редакцію ПорядкуНе дозволить досягнути визначених цілей регулювання, оскільки Порядок потребує значних змін, суперечить чинним нормативно-правовим актам;
    Альтернатива 2 – Внесення змін до чинної редакції ПорядкуТакий спосіб є недоцільним, оскільки змін зазнає значна частина діючого Порядку
    Альтернатива 3 – Розробка нової редакції Порядку передачі в оренду майна комунальної власності Надвірнянської міської територіальної громадиТакий спосіб є найбільш ефективним з огляду на правила нормопроектувальної техніки та забезпечить досягнення визначених цілей регулювання у сфері оренди комунального майна.

    Надалі Альтернатива 1 не розглядатиметься, оскільки вона є недоцільною та не дозволить досягнути визначених цілей регулювання.

  2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей.

    Оцінка впливу на сферу інтересів Надвірнянської міської ради

    Вид альтернативиВигодиВитрати
    Альтернатива 1Чинна редакція Порядку не врегульовує належним чином процедуру передачі в оренду комунального майна, залишається не приведеною у відповідність до сучасних вимог ринку та чинного законодавства, викликає труднощі при використанні в роботі.
    Альтернатива 2
    Альтернатива 3
    • удосконалення процесу передачі в оренду комунального майна;
    • підвищення ефективності використання комунального майна;
    • збільшення надходжень до місцевого бюджету.
    • витрати робочого часу спеціалістів міської ради на розробку регуляторного акта;
    • витрати на публікацію регуляторного акта в місцевих засобах масової інформації.

     

    Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

    Вид альтернативиВигодиВитрати
    Альтернатива 1
    Альтернатива 2
    Альтернатива 3
    • задоволення потреб мешканців громади за рахунок збільшення надходжень до місцевого бюджету;
    • створення нових робочих місць на підприємствах, які є орендарями комунального майна;
    • покращення стану орендованих приміщень.

     

    Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

    Вид альтернативиВигодиВитрати
    Альтернатива 1
    Альтернатива 2
    Альтернатива 3
    • забезпечення прозорої та швидкої процедури передачі майна в оренду та нарахування орендної плати;
    • підвищення інформованості суб’єктів господарювання щодо порядку набуття права на оренду комунального майна;
    • оперативність розгляду звернень стосовно оренди майна.
    • витрати на проведення експертної оцінки комунального майна та рецензування звіту про оцінку об’єкта оренди;
    • витрати на публікацію оголошення про конкурс за виставленими рахунками відповідних засобів масової інформації (у разі відсутності бюджетного фінансування цих витрат);
    • витрати пов’язані з страхуванням орендованого майна.

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

За результатами опрацювання альтернативних способів досягнення цілей регулювання здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)Коментарі щодо присвоєння відповідного балу
Альтернатива 1 – Залишити без змін діючу редакцію Порядку1Не дозволить досягнути визначених цілей регулювання.
Альтернатива 2 – Внесення змін до чинної редакції Порядку2Такий спосіб є недоцільним, оскільки змін зазнає значна частина діючого Порядку
Альтернатива 3 – Розробка нової редакції Порядку передачі в оренду майна комунальної власності Надвірнянської міської територіальної громади4Такий спосіб є найбільш ефективним з огляду на зміни в законодавстві та забезпечить досягнення визначених цілей регулювання у сфері оренди комунального майна.

V.Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Проблеми, які зумовили необхідність прийняття запропонованого регуляторного акта, вирішуються шляхом:

  • прийняття нової редакції регуляторного акту;
  • забезпечення правильності та прозорості передачі в оренду майна Надвірнянської міької територіальної громади;
  • ознайомлення суб’єктів господарської діяльності з даним регуляторним актом;
  • розміщення Порядку передачі в оренду майна комунальної власності Надвірнянської міської територіальної громади в засобах масової інформації та на веб-сторінці Надвірнянської міської ради.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги

Реалізація регуляторного акту не потребує додаткових фінансових, матеріальних та інших витрат від органів місцевого самоврядування.

Для фізичних та юридичних осіб, які виконуватимуть вимоги регуляторного акта передбачено витрати на:

  • проведення експертної оцінки комунального майна та рецензування звіту про оцінку об’єкта оренди;
  • публікацію оголошення про конкурс за виставленими рахунками відповідних засобів масової інформації (у разі відсутності бюджетного фінансування цих витрат);
  • страхування орендованого майна;
  • сплату гарантійного внеску для участі в аукціоні.

VIІ. Обгрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Регулювання орендних відносин згідно з даним проектом регуляторного акта планується здійснювати на постійній основі до прийняття органами законодавчої влади відповідних змін до діючих нормативних документів.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Зважаючи на те, що очікувані витрати або вигоди в результаті дії запропонованого регуляторного акта не можуть бути кількісно виражені, в якості визначення результативності регуляторного акта пропонуються наступні показники:

  • сума надходжень від оренди комунального майна (грн.);
  • кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта;
  • кількість укладених договорів оренди комунального майна (шт.);
  • рівень проінформованості суб’єктів господарювання з основними положеннями регуляторного акта (%);
  • загальна площа комунального майна, яке перебуває в оренді (кв.м.);
  • кількість заяв від суб’єктів господарювання щодо укладення договорів оренди (шт.);
  • кількість новостворених робочих місць на орендованих площах.

IХ. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись на підставі аналізу статистичних даних.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься до набрання ним чинності, повторне – через рік з дня набрання ним чинності, періодичне –  через 3 роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього регуляторного акта.

Секретар міської ради

Т. М. ПЕКАРСЬКИЙ

Секретар міської ради
Т. М. Пекарський

HomeCategoriesWishlistAccount
Search