Аналіз регуляторного впливу до проєкту рішення Надвірнянської міської ради «Про затвердження «Порядку демонтажу тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення на території Надвірнянської територіальної громади»

І. Визначення проблеми.

Розміщення тимчасових споруд  (надалі-ТС) регулюється рядом нормативно-правових актів, а саме: Земельним кодексом України, Законами України «Про основи містобудування», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про благоустрій населених пунктів» Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 21.10.2011 №244. На сьогодні чинним законодавством  не визначено питання перенесення та демонтажу тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.

Відповідно до пункту 2.29 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, у разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив’язки, самовільного встановлення ТС для провадження підприємницької діяльності, така ТС підлягає демонтажу.

Мали місце випадки самовільного розміщення на території громади тимчасових  споруд. Дана проблема негативно впливала як на благоустрій міста Надвірна, так і на утримання в належному стані території громади, архітектурний вигляд населених пунктів громади та їх економічний розвиток в цілому, оскільки у випадках закінчення строку дії, анулювання паспортів прив’язки, самовільного встановлення ТС, зазначені споруди власниками/користувачами, як правило не демонтувалися, що порушувало  право територіальної громади на володіння, користування територією, створювало ознаки незаконної економічної конкуренції. В зв’язку з чим виникла потреба прийняття Порядку демонтажу ТС.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання

+

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва*

+

 

Проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, діючих регулятор-них актів, оскільки питання, що порушуються, не стосуються механізмів стихійного регулювання, темпів і пропорцій. Порядок демонтажу  тимчасових споруд  для провадження підприємницької діяльності на території Надвірнянської міської територіальної громади, зокрема, передбачає  підготовку, механізм, підстави, терміни проведення демонтажу самовільно розміщених тимчасових споруд та подальше поводження з демонтованими ТС з відшкодуванням витрат за проведення робіт по демонтажу.

ІІ. Цілі державного регулювання.

 Метою зазначеного проєкту рішення  є:

– покращення  стану благоустрою  території громади та збереження архітектурного вигляду міста та сіл громади;

– врегулювання процесу, черговості виконання заходів і робіт по  демонтажу самовільно встановлених тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності;

–  впорядкування розміщення тимчасових споруд ; 

– усунення незаконної конкуренції серед  суб’єктів господарювання під час здійснення господарської діяльності.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей.

1.Визначення альтернативних способів.

Альтернативними способами досягнення визначених цілей є:

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Відсутність чіткого порядку демонтажу  ТС

(далі-Альтернатива 1)

Така альтернатива є неприйнятною. Самовільно розміщені тимчасові споруди створюють перешкоди для планування і забудови, призводять до погіршення стану благоустрою території громади. Виникає порушення прав і законних інтересів  суб´єктів господарювання, що здійснюють торгівельну діяльність в тимчасових спорудах, на законних підставах.

Затвердження нового регуляторного акта

 (далі-Альтернатива 2)

Запропонований регуляторний акт розроблений для  запровадження Порядку демонтажу тимчасових споруд на території громади, визначає черговість виконання заходів та робіт по демонтажу, відповідальність працівників структурних підрозділів та призведе до  впорядкування розміщення тимчасових споруд  на території громади, усуне незаконне розміщення і здійснення торгівельної діяльності в  ТС.

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей.

Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування.

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні, у зв´язку з відсутністю законодавчо визначеної процедури Порядку проведення демонтажу ТС

Відсутні

Альтернатива 2

Запровадження  чіткого  механізму демонтажу тимчасових споруд, визначення обов’язків та відповідальних працівників структурних підрозділів, черговість виконання заходів та робіт по демонтажу. Впорядкування розміщення тимчасових споруд на території громади.

Впровадження проєкту рішення не потребує виділення коштів з міського бюджету.

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян.

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Відсутність регулювання

Відсутні, в зв´язку з тим, що самовільно встановлені ТС погіршують стан благоустрою території громади та псують  архітектурний вигляд міста та сіл.

Відсутні

Запровадження регулювання

Покращення  естетичного вигляду об’єктів благоустрою (вулиць, скверів, площ,  тощо), впорядкування розміщення ТС на території громади.

Відсутні

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

69

69

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

100

Х

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Так, у випадку відсутнього законодавчо  встановленого порядку демонтажу ТС, можливе отримання  прибутку.

Відсутні

Альтернатива 2

Відсутні

Можливі витрати у вигляді  повернення коштів на компенсацію  комунальному підприємству за виконання робіт по демонтажу ТС

 

ІІІ. ВИТРАТИ на одного суб’єкта господарювання  великого  і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту

Порядковий номер

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

8

Інше (уточнити), гривень

 

 

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

10

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

*Примітка: витрати на одного суб’єкта господарювання середнього і малого підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту передбачити неможливо, оскільки невідомо скільки буде виявлено самовільно встановлених ТС для провадження підприємницької діяльності на території Надвірнянської міської територіальної громади.

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту»)

Альтернатива 2. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту»)

*Примітка: витрати на одного суб’єкта господарювання  великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту передбачити неможливо, оскільки на них дія регуляторного акту не поширюється.

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності   (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного балу

Альтернатива 1

1

Проблема продовжує існувати.

Альтернатива 2

3

Усі важливі аспекти проблеми будуть врегульовані. Також, будуть усунені ознаки порушення законодавства.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні

Проблема продовжує існувати.

Альтернатива 2

Запровадження чіткого механізму Порядку демонтажу самовільно встановлених ТС, врегулювання всіх процедурних питань його реалізації.

Відсутні

Усі  важливі аспекти проблеми будуть врегульовані.

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акту

Альтернатива 1

Не забезпечується досягнення цілей

Х

Альтернатива 2

Впорядкування  розміщення тимчасових споруд та тимчасових конструкцій на території міста. Покращення стану благоустрою території громади. Усунення ознак порушення законодавства.

Х

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

Запровадження зазначеного регуляторного акту забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей шляхом впровадження чіткого механізму та порядку виконання заходів:

-затвердження Порядку демонтажу тимчасових споруд та тимчасових конструкцій для провадження підприємницької діяльності на території Надвірнянської міської територіальної громади .

Зі сторони міської влади для реалізації вимог регуляторного акту необхідно забезпечити інформування суб’єктів господарювання громади з основними його положеннями, шляхом розміщення інформації на веб-сайт міської ради, в засобах масової інформації.

VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акту залежно від ресурсів, якими розпоряджуються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.

Для виконання вимог регуляторного акту додаткові витрати органів місцевого самоврядування не потрібні.

Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, складає 100%.

Розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (М-Тест) додається.

В.о.начальника  управління архітектури та містобудування

Мар’яна ІВАНІЩАК

ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест)

  1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання.

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб´єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 18 вересня 2021 р. по 18 жовтня  2024 р.

Порядковий  номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Наради з обговорення проєкту регуляторного акта. Робочі зустрічі, телефонні перемовини з суб´єктами  малого підприємництва.

3

 

 

Прогнозований вплив оцінено позитивно.

  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро-та малі):

Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання:69 (одиниць), у тому числі малого підприємництва – 69 (одиниць);

Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100%.

  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання:

Порядковий номер

Витрати

За перший рік

Періодичні (за наступ.рік)

За п’ять років

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула: кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали)

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

5

Інші процедури (уточнити) :

Можливі витрати у вигляді повернення коштів на компенсацію комунальному підприємству за виконання робіт по демонтажу ТС

12764 грн.

6

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5), гривень

12764 грн.

7

Кількість суб’єктів господарювання малого підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

1

8

Сумарні витрати суб’єктів господарювання малого підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 6 х рядок 7), гривень

12764 грн.

 

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9.

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання отримання необхідних форм та заявок  Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата)Х оціночну кількість форм

(0,2 год.  х 48,00 грн. х 1 )

9,60 грн.

10.

Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула: витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

(20 год. х 48,00 грн. х 1)

960,00 грн.

11.

Процедури офіційного звітування (витрати часу з підготовки та подання документів)

Не потребує звітності

Не потребує звітності

Не потребує звітності

12.

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночну кількість перевірок

13.

Інші процедури (уточнити)

14.

Разом, гривень.

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

969,60 грн.

15.

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

1

16.

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик «разом» Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14Х рядок 15)

 

 

969,60 грн.

 

 

 

 

*Примітка: п.1-4, 12, 13 витрати на одного суб’єкта господарювання малого підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту передбачити неможливо, оскільки невідомо скільки буде виявлено та задокументовано самовільно встановлених ТС для провадження підприємницької діяльності на території Надвірнянської міської територіальної громади.

** Примітка: п.7 кількість суб’єктів господарювання малого підприємництва визначена як середня кількість демонтованих ТС комунальним підприємством – виконавцем робіт по демонтажу, за період 2017-2021 рр.

***Примітка: п. 5-10,14-16 – витрати періодичні (за наступний рік) та за п’ять років не розраховуються, оскільки процедура демонтажу виконується разово.

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:

Надвірнянська міська рада та її виконавчі органи

(назва державного органу)

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва 

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу держ. влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури  регулювання

Витрати на адміністрування регулювання*     (за рік), гривень

1.Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

 

0,3 год.

38,10 грн.

(127грн/год сер. зарплата відп. органу держ  влади

 2023 року – 18164грн. / сер. тривалість роб. часу 143 год./міс.)

 

1

 

1

   38,10

(вартість часу співробітника х кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання)

2.Поточний контроль за суб´єктом господарювання, що перебуває в сфері регулювання, в тому числі:

камеральні

виїзні 

 

 

 

  

2,0 год.

 

 

 

 

254,00

 

 

 

 

1

 

 

 

 

1

 

 

 

 

254,00

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого  акту про порушення вимог  регулювання

0,3

38,10

1

1

38,10

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

0,1

12,70

1

1

12,70

5. Оскарження одного окремого рішення суб´єктами господарювання

2,0

254,00

1

1

254,00

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

1,0

127,00

1

1

127,00

7. Інші адмін.про-цедури (уточн.):

Разом за рік

5,7

723,90

1

1

 723,90

Сумарно за п’ять років

28,5

3619,50

5

5

3619,50

 

  1. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

з/п

Показник

Перший рік регулювання (стартовий), грн.

За п’ять років

1

Оцінка витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання, грн.

12764,00

63820,00

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування, грн.

969,60

4 848,00

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого  регулювання (рядок 1+ рядок 2), грн.

13733,60

68668,00

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва, грн.

3 619,50

 18 097,50

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання (рядок 3 + рядок 4), грн.

17353,10

86 765,50

VІІ. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акту

Строк дії  запропонованого регуляторного акту   встановлюється довгостроковим або до прийняття нових нормативних актів. У разі потреби до регуляторного акту вноситимуться відповідні зміни .

VІІІ. Визначення  показників  результативності дії  регуляторного акту

Кількісними показниками результативності дії регуляторного акту є:

– кількість демонтованих  самовільно встановлених ТС для провадження підприємницької діяльності власником/користувачем ТС;

– кількість демонтованих  самовільно  встановлених ТС для провадження підприємницької діяльності комунальним  підприємством – виконавцем робіт по  демонтажу;

– кількість коштів, витрачених комунальним  підприємством – виконавцем робіт по  демонтажу на здійснення демонтажу ТС;  

– кількість суб’єктів господарювання , на яких поширюється дія акту;

–  час, що витрачає суб’єкт господарювання , пов’язаний з виконання вимог рішення.

Показники інформованості:

– рівень  поінформованості суб´єктів господарювання  з основними положеннями акту.

Показники передбачуваності:

– визначені договірні відносини між Надвірнянською міською радою та суб’єктами господарювання – власниками/користувачами  ТК  для провадження підприємницької діяльності.

Значення прогнозних показників результативності дії регуляторного акту (в кількісному виразі) :

№ з/п

Назва показника

Одиниця виміру

За 2025 рік

Очікувані показники за  1 рік регулювання

Очікувані показники за 3 роки регулювання

1

Кількість суб’єктів підприємництва на яких поширюється дія акту 

од.

3

Неможливо вирахувати

потенційну кількість

Неможливо вирахувати

потенційну кількість

2

Кількість демонтованих самовільно встановлених ТС  власником/користувачем ТС

од.

2

Неможливо вирахувати

потенційну кількість

Неможливо вирахувати

потенційну

кількість

3

Кількість демонтованих самовільно встановлених ТС  комунальним  підприємством – виконавцем робіт по  демонтажу

 

1

Неможливо вирахувати

потенційну кількість

Неможливо вирахувати

потенційну кількість

4

Рівень інформування суб´єктів господарювання  щодо основних положень акту

%

100

100

100

5

Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимогами  акту

Робочі дні

Протягом всього робочого часу

Протягом всього робочого часу

Протягом всього робочого часу

ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акту.

Базове відстеження результативності регуляторного акту буде здійснено через 3 місяці після набрання  чинності.

Повторне відстеження результативності регуляторного акту – через рік з дня набрання ним чинності, періодичне – через  три роки, починаючи з моменту проведення та опублікування повторного відстеження результативності регуляторного  акту.

Метод проведення відстеження результативності – статистичний дані.

Вид даних, за допомогою яких буде здійснено відстеження результативності регуляторного акту – статистична інформація, наявна в фінансовому  управлінні, управлінні житлово-комунального господарства та  інфраструктури, управлінні архітектури та містобудування,  та комунальним підприємством «Надвірнакомунсервіс».

Цільові групи осіб, що обиратимуться для участі у відповідному опитуванні – суб’єкти господарювання, що здійснюють торгівельну  діяльність в ТС.

В.о.начальника  управління архітектури та містобудування

Мар’яна ІВАНІЩАК

HomeCategoriesWishlistAccount
Search