УКРАЇНА
НАДВІРНЯНСЬКА МІСЬКА РАДА
ІВАНО – ФРАНКІВСЬКА ОБЛАСТЬ

восьмого скликання
(одинадцята сесія)

РІШЕННЯ

від 17 серпня 2021 року

№ 503-11/2021

Про затвердження «Порядку розміщення зовнішньої реклами на території Надвірнянської міської територіальної громади»

3 метою впорядкування розміщення зовнішньої реклами на території Надвірнянської міської територіальної громади, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про рекламу», «Про благоустрій населених пунктів», «Про автомобільні дороги», «Про охорону культурної спадщини», Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 №2067, міська рада

вирішила:

  1. Затвердити «Порядок розміщення зовнішньої реклами на території Надвірнянської міської територіальної громади», додається.
  2. Визнати таким, що втратило чинність, рішення №115 виконавчого комітету Надвірнянської міської ради від 24.07.2014 року «Про затвердження Положення Про порядок розміщення зовнішньої реклами на території м.Надвірна».
  3. Організацію виконання даного рішення покласти на управління архітектури та містобудування Надвірнянської міської ради (начальник Костирко О.Т).
  4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань промисловості, підприємництва, інвестицій, містобудування та архітектури (голова комісії Турів В.Ф.).

Міський голова

Андрійович З. М.

Міський голова
Андрійович З. М.

Додаток

Порядок
розміщення зовнішньої реклами на території Надвірнянської міської територіальної громади

1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Цей Порядок розроблений відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про рекламу», «Про благоустрій населених пунктів», «Про автомобільні дороги», «Про охорону культурної спадщини», Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003р. №2067, і регулює відносини, що виникають у зв’язку з розміщенням зовнішньої реклами на території Надвірнянської міської територіальної громади, та визначає порядок надання дозволів на розміщення такої реклами.

1.2. Порядок поширюється на всю територію Надвірнянської міської територіальної громади, в тому числі підприємства, установи та організації, незалежно від форми власності та відомчої належності, а також фізичних осіб, які здійснюють діяльність у сфері зовнішньої реклами на території Надвірнянської міської територіальної громади. Порядок є обов’язковий для виконання всіма учасниками рекламної діяльності.

1.3. Рекламні засоби та об’єкти зовнішньої реклами, розміщені на території Надвірнянської міської територіальної громади, на які не оформлені належним чином документи на розміщення, та які не відповідають вимогам, встановленим цим Порядком, у термін шість місяців з дати вступу Порядку в законну силу, повинні бути приведені у відповідність до даного Порядку.   В разі не приведення їх до вимог даного Порядку, в термін шість місяців з дня вступу Порядку в законну силу, рекламні засоби та об’єкти зовнішньої реклами, на які не оформлені належним чином документи на розміщення, та які не відповідають вимогам,  встановленим цим Порядком,  підлягають демонтажу.

2.ТЕРМІНИ

2.1. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
алея – дорога в парку, саду, сквері, лісопарку, на бульварі, обсаджена, як правило, з обох боків деревами і кущами; 
вказівник – конструкція, що стоїть окремо, призначена для орієнтування і вказівки маршруту потенційному клієнтові,  містить інформацію про зареєстроване найменування особи, включаючи герби, емблеми, знаки для товарів і послуг (на опорі може розміщуватись кілька рекламних площин, кожна площею не більше 0,15м2);
вуличні меблі – елементи благоустрою міського середовища, що служать для поліпшення життєдіяльності мешканців та гостей міста (лави, смітники, телефонні кабіни, біологічні вбиральні, годинники, тощо);
інформаційна вивіска – вивіска з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщена на зовнішній поверхні будинку, будівлі або споруди не вище першого поверху, або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення (крім випадків, коли суб’єкту господарювання належить на праві власності або користування вся будівля або споруда), біля входу у таке приміщення, яка не містить закликів до придбання товару або іншої інформації, що призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів та їх інтерес щодо такого товару, загальною площею до 3,0 кв. метрів;
інформаційна табличка – це табличка, що розміщується на фасаді будинку, будівлі або споруди, в якому фізична або юридична особа займає приміщення, розташована біля входу у таке приміщення, на дверях або на склі вітрини, та містить лише інформацію про зареєстроване найменування, належність та час роботи фізичної або юридичної особи, загальною площею до 0,15 м2;
інформаційне повідомлення – офіційне повідомлення від розповсюджувача зовнішньої реклами, що містить візуальне зображення реклами, або письмовий опис рекламного сюжету, у випадку проведення акції;
демонтаж – комплекс заходів, що передбачають відокремлення спеціальної конструкції разом з основою від місця її розташування та транспортування у місце її подальшого зберігання;
дозвіл – документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого комітету міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці; 
завдання на проектування – документ, який містить комплекс містобудівних і архітектурних вимог та особливих умов на опрацювання проектно-технічної документації для розташування складних рекламних засобів; 
заявник – рекламодавець, розповсюджувач зовнішньої реклами або особа уповноважена ними;
зовнішня реклама – реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання та на вуличних меблях, над проїжджою частиною вулиць і доріг; 
робочий орган – відділ, управління, інший виконавчий орган на який покладено відповідні функції;
уповноважений орган – орган чи особа, уповноважений(-а) виконавчим комітетом міської ради для виконання функцій по дотриманню порядку експлуатації та утримання рекламних засобів;
місце розташування рекламного засобу – площа зовнішньої поверхні будинку, споруди, елемента вуличного обладнання або відведеної території на відкритій місцевості у межах Надвірнянської міської територіальної громади, що надаються розповсюджувачу зовнішньої реклами в тимчасове користування власником або уповноваженим ним органом (особою); 
особа – фізична особа, в тому числі суб’єкт підприємницької діяльності, юридична особа будь-якої форми власності, представництво нерезидента в Україні; 
пішохідна доріжка – елемент  дороги, призначений для руху пішоходів;
ескіз об’єкта зовнішньої реклами – документація з конструктивними рішеннями та кольоровим опорядженням, що містить технічні та архітектурно-естетичні вирішення спеціальної конструкції та рекламоносія, місце її розташування з відповідною прив’язкою та фотознімок до розташування спеціальної конструкції; 
реклама – інформація про особу чи товар, розповсюджувана у будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких осіб чи товару;
рекламна площа – площа поверхні спеціальної конструкції, на якій розміщується реклама;
рекламні акції – заходи з розповсюдження реклами, які передбачають безоплатне розповсюдження зразків товарів, що рекламуються, та/або їх обмін споживачам однієї кількості чи одного виду товарів, що рекламуються на інший; заходи, які здійснюються в рекламних цілях та для просування відповідного товару на ринок, проводяться у певному місці, яке належить до комунальної власності Надвірнянської міської територіальної громади у строки не більше 30 календарних днів;
рекламні засоби – засоби, що використовуються для доведення реклами до її споживача (далі РЗ);
рекламодавець (власник реклами) – особа, яка є замовником реклами для її виробництва та/або розповсюдження;
самовільно встановлений рекламний засіб – рекламний засіб, розміщений без виданого у встановленому порядку дозволу або не демонтований власником після прийняття виконавчим комітетом Надвірнянської міської ради рішення про відмову у продовженні дозволу або його скасування;
спеціальні рекламні конструкції – конструкції, що використовуються для розміщення рекламоносіїв, та які розташовуються на будинках (дахах, фасадах, стінах, балконах, тощо), інших будівлях та спорудах (парканах, мостах, шляхопроводах, тощо) на території зеленої зони, на асфальті, ґрунті або у повітрі: світлові та несвітлові, тимчасові та стаціонарні, наземні та неназемні, плоскі та об’ємні стенди, щити, панно, транспаранти, таблички, штендери, короби, механічні, динамічні, електронні табло, екрани, панелі, тумби, складні просторові конструкції, аеростати, повітряні кулі, художньо-просторові композиції (зелені насадження, фітокомпозиції), тощо;
тимчасові рекламні засоби – нетрадиційні види реклами і спеціальних конструкцій (штендери, тенти, повітряні кулі, аеростати, короби, тощо), як правило є тимчасовим оформленням, що розміщується на період проведення різного роду культурно-масових заходів (виставки, шоу, рекламні компанії, тощо).

2.2. Терміни, що не визначені в цьому Порядку, вживаються у значеннях, визначених законодавством України. 

3. ПОВНОВАЖЕННЯ ОРГАНІВ У СФЕРІ РЕКЛАМИ

3.1. Для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами міською радою уповноважується управління архітектури та містобудування Надвірнянської міської ради (далі – Робочий орган). Рішенням виконавчого комітету міської ради визначається посадова особа міської ради, котра не входить до складу Робочого органу,  для виконання функцій по дотриманню порядку експлуатації та утримання рекламних засобів (далі – Уповноважений орган).

У процесі регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами Робочий орган може залучати на громадських засадах представників галузевих рад підприємців, об’єднань громадян та об’єднань підприємств, які провадять діяльність у сфері реклами.  

3.2. Робочий орган:

3.2.1. Розробляє в межах компетенції нормативно-правові акти, направлені на регулювання діяльності у сфері реклами, вносить Надвірнянській міській раді в установленому порядку пропозиції щодо зміни та/або доповнення до Порядку розміщення зовнішньої реклами. 

3.2.2. Розглядає заяви щодо надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами, внесення змін у дозвіл, переоформлення дозволу та продовження терміну його дії.

3.2.3. Надає у разі потреби розповсюджувачам зовнішньої реклами завдання на проектування на опрацювання проектно-технічної документації для розташування складних (дахових) рекламних засобів;

3.2.4. Приймає рішення про встановлення пріоритету заявника на місце розташування рекламного засобу, продовження терміну, на який встановлено зазначений пріоритет, або про відмову в установленні такого пріоритету, скасування пріоритету на підставі заяви заявника.  

3.2.5.  Готує проекти рішень щодо надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами, внесення змін у дозволи, про відмову у їх наданні, щодо скасування дії дозволів або продовження строку їх дії та подає на розгляд виконавчого комітету в установленому порядку.

3.2.6.  Підписує, реєструє та видає дозволи на розміщення зовнішньої реклами на підставі відповідного рішення виконкому.

3.2.7.  Здійснює ведення інформаційної бази даних щодо розташування рекламних засобів.

3.3. Уповноважений орган:

3.3.1. Розробляє та укладає з власником зовнішньої реклами договори на право тимчасового користування місцями (для розміщення РЗ), що перебувають у комунальній власності Надвірнянської міської територіальної громади в особі Надвірнянської міської ради.

3.3.2.Здійснює інвентаризацію рекламних засобів та, в разі необхідності, надає Робочому органу та виконавчому комітету міської ради пропозиції щодо демонтажу рекламних засобів чи конструкцій у встановленому порядку.

3.3.3. Здійснює обстеження місць розміщення рекламних засобів відповідно до виданих у встановленому порядку дозволів та надає Робочому органу і виконавчому комітету міської ради матеріали щодо порушення вимог цього Порядку. 

3.3.4. Самостійно організовує чи сприяє у організації розміщення соціальної реклами в порядку, визначеному у розділі 7 цього Порядку.

3.3.5.  В межах своєї компетенції здійснює нагляд за дотриманням підприємствами, установами, організаціями, незалежно від форм власності, та фізичними особами встановлених Законом України «Про рекламу», Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами та цим Порядком вимог до розміщення, утримання та експлуатації рекламних засобів, інформує Робочий орган про виявлені порушення, та вимагає їх усунення. 

3.3.6. Вносить на засідання виконавчого комітету подання про демонтаж рекламних засобів,  які підлягають демонтажу згідно Порядку демонтажу зовнішньої реклами на території Надвірнянської міської територіальної громади.

3.3.7. Надає в юридичний відділ інформацію про неналежне виконання користувачами умов договорів на право тимчасового користування місцями для розміщення рекламних засобів для ведення претензійно-позовної роботи.

4. ПОРЯДОК РОЗМІЩЕННЯ ЗОВНІШНЬОЇ РЕКЛАМИ

Розміщення зовнішньої реклами на території Надвірнянської міської територіальної громади проводиться виключно на підставі дозволів, що видаються Робочим органом за рішенням виконавчого комітету Надвірнянської міської ради.

4.1. Подання документів та отримання дозволу здійснюється через центр надання адміністративних послуг:

4.1.1. Для одержання дозволу заявник подає до Центру надання адміністративних послуг:

– заяву встановленого зразка;
– копію свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта господарювання (для фізичних осіб-підприємців – копія свідоцтва про державну реєстрацію ФОП; для юридичних осіб – копію свідоцтва/витягу  про державну  реєстрацію юридичної особи);
– фотокартка або комп’ютерний макет місця (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів), на якому планується розташування рекламного засобу;
– ескіз об’єкта зовнішньої реклами з конструктивними рішеннями.

Строк видачі дозволу або надання письмового повідомлення про відмову у його видачі становить 10 робочих днів.

4.1.2. Робочий орган протягом двох днів з дати реєстрації заяви перевіряє запропоноване місце розташування рекламного засобу, зазначене у заяві, на предмет його відповідності чинним нормативним актам та вимогам цього Порядку, наявності на це місце пріоритету іншого заявника або надання на заявлене місце зареєстрованого в установленому порядку дозволу.

4.1.3. Після перевірки місця Робочий орган приймає рішення щодо встановлення за заявником пріоритету на заявлене місце або про відмову у встановленні пріоритету.

У встановленні пріоритету може бути відмовлено, якщо:

– оформлення поданих заявником документів не відповідає встановленим вимогам;
– на вказаному місці відсутня технічна можливість установки конструкції;
– при перенасиченості даної ділянки елементами зовнішньої реклами;
– у заявника є заборгованість по оплаті за тимчасове користування місцями за існуючим договором;
– у заявника є заборгованість по несплаті штрафних санкцій за самовільне встановлення конструкцій та /або зовнішньої реклами ;
– у заявника є невиконані зобов’язання перед Надвірнянською міською радою чи комунальними підприємствами міської ради по компенсації витрат, здійснених із примусового демонтажу та зберіганню рекламних засобів заявника;
– зафіксовані згідно цього Порядку самовільно встановлені заявником конструкції чи інші засоби зовнішньої реклами.

4.1.4. У разі прийняття рішення про встановлення пріоритету, пріоритет заявника на місце розташування рекламного засобу встановлюється на термін до дати прийняття виконавчим комітетом відповідного рішення на надання дозволу/відмову на розміщення рекламного засобу, про що робочий орган робить відповідний запис в журналі реєстрації.

4.1.5. У разі ненадання заявником у встановлений строк документів, заява вважається неподаною, пріоритет на місце розташування рекламного засобу скасовується, подані документи протягом 3-денного терміну повертаються заявнику, про що Робочий орган робить відповідний запис у журналі реєстрації.

4.2. Погодження дозволу .

4.2.1. Дозвіл погоджується робочим органом з власником місця або уповноваженим ним органом (особою), а також з:

– власником місця розташування рекламного засобу або уповноваженим ним органом (особою);
– Укравтодором або власниками автомобільних доріг та Національною поліцією – у разі розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг (на перехрестях, біля дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів та зупинок транспорту загального користування);
– утримувачем інженерних комунікацій – у разі розміщення зовнішньої реклами в межах охоронних зон цих комунікацій;
– Мінкультури – у разі розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках національного значення, в межах охоронних зон цих пам’яток, історичних ареалів населених місць
– відповідним органом у сфері охорони культурної спадщини та об’єктів природо-заповідного фонду у разі розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках місцевого значення, а також в межах зон охорони цих пам’яток.

Перелік органів та осіб, з якими погоджується видача дозволу, є вичерпним.

Дії щодо отримання зазначених погоджень вчиняються робочим органом без залучення заявника протягом строку, встановленого для отримання дозволу.

Для здійснення погодження робочий орган не пізніше дня, що настає за днем одержання документів від заявника, надсилає їх копії у паперовому або електронному (шляхом сканування) вигляді органам, зазначеним в абзацах першому – п’ятому цього пункту, та встановлює строк розгляду зазначених документів.

У разі ненадання органами, зазначеними в абзацах першому – п’ятому цього пункту, протягом встановленого строку погоджень вважається, що видачу дозволу погоджено.

4.2.2. За результатами дозвільної (погоджувальної) процедури органи, зазначені в п.4.2.1. надають погодження, які у паперовому або електронному (шляхом сканування) вигляді надсилаються Робочому органу.

4.2.3. Робочий орган протягом не більш як п’яти робочих днів з дати одержання погодження  від органів та осіб, з якими погоджується видача дозволу, подає виконавчому органу ради пропозиції та готує проект відповідного рішення..

4.2.4. Виконавчий комітет міської ради після одержання від Робочого органу пропозицій приймає рішення про надання дозволу або про відмову у його наданні.

4.2.5. У разі прийняття виконавчим комітетом рішення про надання дозволу керівник Робочого органу протягом 5 робочих днів з дати видачі цього рішення підписує обидва примірники дозволу та скріплює їх печаткою. При видачі дозволу (Додаток 3) Робочим органом укладається типовий договір (Додаток 2) про плату за тимчасове користування місцями на території Надвірнянської міької територіальної громади, що перебувають у комунальній власності, для розташування спеціальних конструкцій.

Один примірник дозволу з оригіналом ескізу рекламного засобу та один примірник договору на право тимчасового користування місцем для розміщення рекламного засобу видається заявникові, а другі примірники залишаються в Робочому органі для обліку.

4.2.6. Виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення конструкцій зовнішньої реклами та виконання робіт, пов’язаних з розташуванням рекламного засобу. Після розташування рекламного засобу розповсюджувач зовнішньої реклами у п’ятиденний термін зобов’язаний подати Уповноваженому органу фотокартку місця розташування рекламного засобу (розміром не менш як 6х9 см).

4.2.7. У наданні дозволу на розміщення рекламного засобу може бути відмовлено, якщо:

– оформлення поданих документів не відповідає встановленим вимогам;
– у поданих документах виявлені завідомо неправдиві відомості.

4.2.8. Після видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами забороняється втручання у форму та зміст зовнішньої реклами.

4.2.9. Дозвіл надається строком на п’ять років, якщо менший строк не зазначено у заяві.

4.3. Внесення змін до дозволу здійснюється через центр надання адміністративних послуг:

4.3.1. Якщо протягом строку дії дозволу виникла потреба у зміні типу або вигляду рекламного засобу, заявник звертається до центру надання адміністративних послуг з письмовою заявою у довільній формі про внесення у дозвіл відповідних змін.

При цьому під зміною типу або вигляду рекламного засобу розуміється зміна зовнішнього вигляду реклами (конструктивних елементів) без зміни місця розташування рекламного засобу.

До заяви додається:

– фотокартка або комп’ютерний макет місця (розміром не менш як 6 х 9 см), на якому планується зміна рекламного засобу;
– ескіз рекламного засобу;

4.3.2. Робочий орган протягом не більш як десяти робочих днів з дати реєстрації заяви розглядає її і вносить відповідні зміни у дозвіл.

4.3.3. У разі зміни містобудівної ситуації, проведення реконструкції, ремонту, будівництва на місці розташування рекламного засобу, які зумовлюють необхідність зміни місця розташування рекламного засобу, Робочий орган у семиденний строк до часу проведення робіт письмово повідомляє про це власника зовнішньої реклами.

У десятиденний строк з початку зміни містобудівної ситуації, реконструкції, ремонту, будівництва Робочий орган надає власнику зовнішньої реклами інформацію про інше рівноцінне місце. У разі досягнення згоди щодо нового місця розташування рекламного засобу вносяться зміни у дозвіл на підставі рішення виконкому. У разі недосягнення згоди дія дозволу тимчасово припиняється.

Плата за надання Робочим органом послуг, пов’язаних із зміною місця розташування рекламного засобу, не справляється.

Строк дії дозволу продовжується на час, необхідний для вирішення питання про надання рівноцінного місця. Після закінчення реконструкції, ремонту, будівництва на місці розташування рекламного засобу власник зовнішньої реклами має пріоритетне право на розташування рекламного засобу на попередньому місці при умові звільнення місця тимчасового розташування рекламного засобу.

4.4. Продовження дії дозволу здійснюється через центр надання адміністративних послуг.

4.4.1. Строк дії дозволу продовжується за рішенням виконавчого комітету міської ради на підставі заяви, яка подається власником зовнішньої реклами, до Надвірнянської міської ради у довільній формі, не пізніше ніж за два місяці до закінчення строку дії дозволу і розглядається Робочим органом.

У випадку прострочення терміну подачі заяви на продовження строку дії дозволу власник зовнішньої реклами оформляє новий дозвіл згідно з вимогами цього Порядку.

4.4.2. Продовження строку дії дозволу (відмова у його продовженні) фіксується в журналі реєстрації з внесенням відповідних змін у дозвіл, які підписуються керівником Робочого органу та скріплюються його печаткою.

4.4.3. У продовженні дії дозволу може бути відмовлено, якщо у заявника:

– існує заборгованість по оплаті за тимчасове користування місцями за існуючим договором;
– існує заборгованість по несплаті штрафних санкцій за несвоєчасну оплату за тимчасове користування місцями за існуючим договором;
– існує заборгованість по сплаті за рекламу до місцевого бюджету.

4.5. Переоформлення дозволу здійснюється через центр надання адміністративних послуг.

4.5.1. У разі придбання рекламного засобу іншою особою або передачі його в оренду дозвіл підлягає переоформленню.

4.5.2. Переоформлення дозволу відбувається за зверненням власника (орендаря) РЗ з поданням підтверджуючих документів права користування РЗ до Робочого органу.

4.5.3. У разі відсутності зауважень до поданих заявником документів Робочий орган протягом п’яти робочих днів з дати подання заяви вносить відповідні зміни у дозвіл.

Переоформлення дозволу фіксується в журналі реєстрації.

4.6. Скасування дозволу здійснюється через центр надання адміністративних послуг:

4.6.1. Дозвіл скасовується на підставі рішення виконавчого комітету Робочим органом до закінчення строку дії або після закінчення строку дії:

– за письмовою заявою власника зовнішньої реклами у довільній формі;
– у разі невикористання місця розташування рекламного засобу безперервно протягом шести місяців або не переоформлення дозволу в установленому порядку.

4.6.2. Рішення про скасування дозволу фіксується в журналі реєстрації та надсилається Робочим органом власнику зовнішньої реклами поштою листом із повідомленням про вручення.

5. ВИМОГИ ДО ОБ’ЄКТІВ ЗОВНІШНЬОЇ РЕКЛАМИ

5.1. Вимоги щодо розміщення об’єктів зовнішньої реклами.

Розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами на території Надвірнянської міської територіальної громади здійснюється за схемою форматних зон (Додатку 8), згідно з «Класифікатором типових рекламних засобів» (Додаток 5), а встановлення зовнішньої реклами та вивісок на будівлях – згідно з «Графічним довідником щодо розміщення спеціальних рекламних конструкцій на фасаді будинку (будівлі)» (Додаток 6).

5.1.1. Розробку схеми форматних зон здійснює Робочий орган з метою недопущення перевантаження окремих ділянок та територій рекламними конструкціями, при розгляді питання видачі нових дозволів враховуються всі розташовані поблизу об’єкти зовнішньої реклами. При перереєстрації рекламоносіїв Робочий орган здійснює моніторинг розміщення вже встановлених конструкцій і приводить їх розташування відповідно до цієї вимоги.

5.1.2. Розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами повинно здійснюватись з врахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів міського середовища Надвірнянської міської територіальної громади. Обов’язковою вимогою встановлення рекламоносіїв є збереження умов цілісного візуального сприйняття архітектурних ансамблів та домінант, культових споруд, міських перспектив, цінних видових картин, ландшафтів та інших факторів.

5.1.3. Розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами повинно здійснюватись з дотриманням вимог уніфікації рекламоносіїв в межах однієї вулиці за типом конструкцій, розмірів, висотою від поверхні землі, кутом нахилу площини конструкцій до дороги, віддаллю місця розташування конструкції від дорожнього полотна.

5.1.4. Реклама на вказівниках (конструкція, що стоїть окремо) повинна бути розміщена на висоті не менше 2,5 м до його нижньої частини від рівня тротуару або інших площин, призначених для проходу пішоходів. На опорі може розміщуватись декілька рекламних вказівників площею по 0,15м2 кожен.

5.1.5.Спеціальні конструкції заборонено розміщувати на тротуарах, щоб не створювати перешкод для проходу пішоходів та людей з обмеженими можливостями, прибирання вулиць і тротуарів, а також візуальному сприйняттю окремих архітектурних пам’яток. Достатньо для пересування пішоходів прийняти ширину тротуару не менш 1,5 метра, що відповідає вимогам ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів» для вулиць відповідної категорії за межами пішохідної зони.

Раніше встановлені спеціальні конструкції зовнішньої реклами, які не відповідають цим вимогам, переносяться на інше рівноцінне місце з подальшим внесенням змін до дозволу або демонтуються.

5.1.6. Розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами здійснюється із забезпеченням видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування та не повинні відтворювати зображення дорожніх знаків.

5.1.7. При розміщенні спеціальних конструкцій зовнішньої реклами по обидва боки вздовж  вулиці повинно забезпечуватись дотримання наступних вимог щодо відстаней між рекламними засобами:

– для щитових рекламних конструкцій – не менше 100 м;
– для конструкцій типу «сіті-лайт» – не менше 10 м. 

5.1.8. Нижній край спеціальних конструкцій зовнішньої реклами, що розміщуються над проїзною частиною вулиць і доріг, у тому числі на мостах, на окремих стійках, тощо, повинен розташовуватися на висоті не менш як 5 метрів від поверхні дорожнього покриття.

5.1.9. Розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами та вивісок на фасадах будівель і споруд повинно здійснюватись з дотриманням структурної побудови фасадів без пошкодження елементів архітектури та без створення перешкод для експлуатації та ремонту будівель і споруд, на яких вони розташовуються, а також без перекривання існуючих проходів і переходів.

Забороняється розміщення на одній торцевій стіні одночасно кількох рекламних засобів. Банерні конструкції повинні кріпитись до будівель і споруд із найменшим пошкодженням їх стін та не створювати вібрації, які видавали б шумові ефекти.

У місцях, де проїзна частина вулиці межує з цоколями будівель або огорожами, зовнішня реклама може розміщуватися в одну з фасадами будівель або огорожами лінію.

5.1.10.  Вивіски чи таблички::

– повинні розміщуватися без втручання у несучі конструкції, легко демонтуватися, щоб не створювати перешкод під час робіт, пов’язаних з експлуатацією та ремонтом будівель і споруд, на яких вони розміщуються;

не повинні відтворювати зображення дорожніх знаків;

не повинні розміщуватися на будинках або спорудах – об’єктах незавершеного будівництва;

площа поверхні не повинна перевищувати 3 кв. метрів.

5.1.11. Власник вивіски:

– виконує роботи з розташування об’єкту зовнішньої реклами чи інформаційної вивіски у відповідності до вимог розділу 5 Порядку розміщення зовнішньої реклами на території Надвірнянської міської територіальної громади ;
– забезпечує відповідність спеціальної конструкції (інформаційної вивіски) державним стандартам, нормам і правилам, вимогам конструктивної міцності, електротехнічної та експлуатаційної безпеки;
– відповідає за безпеку при проведенні робіт з монтажу та демонтажу спеціальної конструкції (інформаційної вивіски), експлуатацію і утримання її у належному санітарно-технічному стані;
– зобов’язаний, до виникнення робіт з розташування об’єкту зовнішньої реклами або інформаційної вивіски, укласти угоду з власником місця розташування, в якій повинно бути передбачено сплату відновлювальної вартості за знесені зелені насадження, включаючи газони, та відшкодування витрат, пов’язаних з відновленням благоустрою (завіз чорнозему, посів трави, відновлення тротуарного покриття, демонтаж фундаментів після знесення щитів тощо).

5.1.12. Інформаційна табличка розміщується поруч із входом у підприємство або на дверях, або на склі вітрини. Площа інформаційної таблички повинна бути не більше 0,15м2. Інформаційні таблички та інформація у вітрині, якщо не містить торгових марок, назв, товарних знаків і знаків обслуговування інших підприємств, не потребують реєстрації та оформлення будь-якої дозвільної документації (дозволу).

На табличці повинна бути вказана інформація про підприємство:

– повна зареєстрована юридична назва підприємства;
– форма власності, та режим роботи.

5.1.13. Розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами повинно здійснюватись з дотриманням вимог техніки безпеки. Забороняється розташовувати рекламні засоби та інформаційні вивіски:

– на підтримуючих, опорних та інших елементах контактної мережі, на засобах та обладнанні (у тому числі опорах) зовнішнього освітлення;
– встановлювати дво- та більше рівневі щитові рекламні конструкції (біл-борди);
– в межах вулиць Грушевського-майдан Шевченка-Чорновола-Княгині Ольги-Мазепи вмонтовувати рекламні засоби в декоративні огорожі, встановлювати тимчасові переносні спеціальні конструкції – штендери;
– на пішохідних доріжках, тротуарах та алеях, якщо це перешкоджає вільному руху пішоходів;
– на висоті менш як 5 метрів від поверхні дорожнього покриття, якщо їх рекламна поверхня виступає за межі краю проїзної частини;
– дахові без попередньої технічної експертизи спеціалізованих підприємств, установ, організацій;
– в межах об’єктів природно – заповідного фонду (крім рекламних вивісок на об’єктах обслуговування та реклами на вуличних меблях);
– на пам’ятках архітектури та у місцях, що перекривають їх вигляд та погіршують візуальне сприйняття ;
– методом фарбування, наклеювання на поверхнях елементів вуличного обладнання, будівель і споруд, якщо інше не передбачене угодою з їх власниками;
– на фасадах будівель та споруд у випадках, коли вони закриватимуть
елементи декору фасаду (на поверхнях з декоративними рельєфами, на  карнизах, огородженнях балконів, еркерах, колонах, пілястрах, контрфорсах, вікнах), а також ближче як 10 метрів до встановлених меморіальних таблиць, пам’ятних знаків, скульптур тощо;
– в інших випадках відповідно до законодавства.

5.1.14. Спеціальні конструкції повинні маркуватися із зазначенням на їх каркасі найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, телефону, номера дозволу та терміну його дії. При цьому для розміщення зазначеної інформації має бути відведено не менш як 0,3 відсотка площі робочої поверхні спеціальної конструкції.

5.1.15. Спеціальні конструкції зовнішньої реклами не можуть експлуатуватися без розміщення на них рекламного повідомлення, крім терміну, необхідного для їх ремонту та заміни пошкодженого рекламного носія, який становить не більше 7 робочих днів. Інформаційне поле, на якому тимчасово не розміщено рекламний сюжет, повинно бути заповнене фоновим покриттям.

5.2. Вимоги до складових елементів та матеріалів спеціальних конструкцій зовнішньої реклами:

5.2.1. Кожен елемент (фундамент, несучий каркас, інформаційне поле, кронштейн, елемент кріплення) повинен бути складовою цілісного естетичного виду рекламного засобу і мати високий рівень дизайнерських та технічних рішень.

Спеціальні конструкції не повинні мати видимих елементів з’єднання різних частин конструкції (торцеві поверхні конструкцій, кріплення освітлювальних приладів, з’єднання з основою). Вузли кріплення спеціальних конструкцій до існуючих будинків та споруд повинні забезпечувати надійне кріплення та бути захищені від несанкціонованого доступу до них.

5.2.2. Для забезпечення комфортності пересування людей, безпеки руху та підвищення естетичності фундаменти наземних конструкцій повинні бути заглибленні в ґрунт з відновленням твердого покриття, трав’яного покрову та виконанням в повному обсязі інших робіт з відновлення благоустрою.

5.2.3. Спеціальні конструкції слід розраховувати на навантаження і дії та їх комбінації у відповідності з вимогами будівельних норм і правил.

При визначенні вітрового навантаження на дахові установки і на окремо стоячі щитові установки у відповідності з будівельними нормами і правилами слід враховувати можливі зміни вітрового тиску по висоті та значення аеродинамічного коефіцієнта.

5.2.4. Відповідальність за безпеку та можливі наслідки, міцність (стійкість), технічний стан, монтаж (демонтаж), експлуатацію, утримання в належному санітарно-технічному стані спеціальної конструкції покладається на власника зовнішньої реклами.

5.2.5. Матеріали, які використовуються при виготовленні усіх типів спеціальних конструкцій, повинні відповідати сучасним вимогам якості та дизайну.

5.2.6. Транспаранти-перетяжки (троли) через вулиці виконуються з використанням сучасних матеріалів, на м’якій основі у жорсткому каркасі. Вони встановлюються лише як святкове оформлення та при проведенні фестивалів і концертів.

5.3. Вимоги щодо дизайну, проектної документації для виготовлення спеціальних конструкцій:

5.3.1.Проектування спеціальних конструкцій зовнішньої реклами здійснюється спеціалізованими проектними організаціями.

5.3.2 Проектно-технічна документація повинна визначати основні характеристики спеціальної конструкції та її взаємозв’язок з оточуючим середовищем, містити розрахунки на надійність та стійкість навантаженням (вітровим, сніговим). Для розміщення дахових установок слід виконати попередню експертизу конструкцій даху, а при необхідності – несучих конструкцій будинку.

5.3.3 Проекти спеціальних конструкцій зовнішньої реклами виконуються в наступному обсязі:

– схема розміщення спеціальної конструкції на топогеодезичній зйомці М 1:500 для реклами просто неба з нанесеними усіма існуючими рекламоносіями у радіусі 100,0 м та при необхідності з нанесенням червоних ліній;
– фотофіксація припустимого місця розташування рекламоносія у 2-х примірниках;
– креслення спеціальної конструкції або рекламоносія з основними габаритними розмірами, кресленнями фундаментів та вузлів кріплення, даними про застосовувані матеріали, про під’єднання до електропостачання, іншими технічними характеристиками, обов’язковим підписом проектанта щодо дотримання нормативних конструктивних та технічних вимог.
– розрахунок міцності та стійкості конструкції;

5.3.4 На розрахунку міцності та стійкості спеціальної конструкції необхідно чітко вказати назву проектної організації, прізвище та ім’я виконавця розрахунку, дату виконання розрахунку та додати копію сертифікату інженера-проектувальника.

5.4. Вимоги щодо змісту та мови реклами.

5.4.1. Реклама, яка розміщується на спеціальних конструкціях, повинна відповідати вимогам Закону України «Про рекламу». Відповідальність за порушення Закону України «Про рекламу», в тому числі недотримання вимог до змісту та достовірності реклами, несуть особи, зазначені в частині другій статті 27 Закону. 

5.4.2. Застосування мови у зовнішній рекламі здійснюється відповідно до чинного законодавства України про мови.

6. ПЛАТЕЖІ В ГАЛУЗІ ЗОВНІШНЬОЇ РЕКЛАМИ

6.1. Плата за тимчасове користування місцями, які перебувають у комунальній власності, для розташування спеціальних конструкцій здійснюється згідно Порядку визначення плати за право тимчасового користування місцями, які перебувають у комунальній власності Надвірнянської міської територіальної громади в особі Надвірнянської міської ради, при розміщенні на них об’єктів зовнішньої реклами (Додаток 1) на підставі укладеного типового договору затвердженого зразка (Додаток 2) між Надвірнянською міською радою та розповсюджувачем, а місцями, що перебувають у державній або приватній власності – на договірних засадах з їх власником або уповноваженим ним органом (особою).

6.1.1. Плата за тимчасове користування місцями в розмірі 100%, поступає в доходи спеціального фонду міського бюджету (код доходів 24060300 – «Інші надходження»),

6.1.2. Плата за видачу дозволів не справляється. 

6.1.3. Плата за тимчасове користування місцем справляється з дня видачі дозволу на розміщення зовнішньої реклами. Відсутність спеціальної конструкції на вказаному місці чи сюжету зовнішньої реклами не є підставою для звільнення від плати за користування місцем. 

6.1.4. За несвоєчасне внесення плати за тимчасове користування місцями власник реклами сплачує пеню в розмірі встановленому договором на право тимчасового користування місцями, які перебувають у комунальній власності, для розташування спеціальних конструкцій згідно із діючим на цей час законодавством.

6.1.5. У разі розміщення соціальної реклами при проведенні загальнодержавних, міських та інших соціальних заходів плата за право тимчасового використання місць (за розташування ОЗР на період розміщення соціальної реклами), що знаходяться у комунальній власності не справляється.

7. ПОРЯДОК РОЗМІЩЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ

7.1. Соціальна реклама, яка висвітлює загальнодержавні та загальноміські заходи (передбачені чинним законодавством) та розміщена виключно за погодженням міського голови або  заступника міського голови у межах 15% площі поверхонь рекламних засобів, на розташування яких одержав дозвіл розповсюджувач зовнішньої реклами, розміщується ним безкоштовно.

7.2. При розміщенні соціальної реклами Замовник не менше ніж за 7 робочих днів до дати експонування подає Уповноваженому органу лист-звернення про розміщення соціальної реклами, копію макету цієї реклами та копію заяви з погодженням міського голови або першого заступника міського голови про розміщення згаданої соціальної реклами із вказанням терміну експонування.

8. КОНТРОЛЬ ЗА ДОТРИМАННЯМ ПОРЯДКУ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЇХ ПОРУШЕННЯ

8.1. Контроль за дотриманням цього Порядку здійснюють в межах своїх повноважень Робочий орган, Уповноважений орган, а також інші органи (організації) згідно законодавства у межах своєї компетенції.

8.2. Власник зовнішньої реклами зобов’язаний:

8.2.1. Виконати роботи із встановлення спеціальної конструкції ( в разі потреби) без пошкодження архітектурних деталей, конструктивних елементів будівель та споруд, підземних та наземних комунікацій, елементів благоустрою та озеленення. При вимушеному пошкодженні елементів благоустрою та озеленення власник рекламного засобу зобов’язаний їх відновити після встановлення спеціальної конструкції протягом п’яти днів.

8.2.2. Забезпечити відповідність спеціальної конструкції проекту, державним стандартам, нормам і правилам конструктивної міцності, електротехнічної та експлуатаційної безпеки, пожежної безпеки і санітарних норм. Власник зовнішньої реклами несе відповідальність за будь-які порушення норм безпеки, несправності та аварійні ситуації, що виникають з його вини, та повинен за свій рахунок усувати всі дефекти, що виникають в процесі розміщення та експлуатації рекламних засобів.

8.2.3. Після демонтажу спеціальної конструкції власник РЗ протягом п’яти днів має відновити зелені насадження та дорожнє покриття або відшкодувати витрати, пов’язані з їх відновленням протягом семи днів. 

8.3. У разі порушення вимог цього Порядку, Уповноважений орган або уповноважені ним посадові особи, звертаються до власника зовнішньої реклами з вимогою про усунення порушень у визначений термін.

9. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

9.1. Питання, що не врегульовані цим Порядком, вирішуються згідно з чинним законодавством України, а також відповідно до рішень Надвірнянської міської ради.

9.2. Спори, що виникають при вирішенні питань, пов’язаних з розміщенням зовнішньої реклами, вирішуються у встановленому законом порядку.

HomeCategoriesWishlistAccount
Search